Merchandising-sztuka układania towaru. Zarządzanie powierzchnią sklepową

Merchandising-sztuka układania towaru. Zarządzanie powierzchnią sklepową

Dzięki szkoleniu, uczestnicy: – zwiększą skuteczność w oferowanych usługach lub produktach – nabędą pewności i biegłości w pozyskiwaniu nowych klientów – nauczą się długofalowo współpracować z klientami – będą umieli współpracować z różnymi typami klientów – nauczą się konkretnych technik na wszystkie sytuacje występujące w procesie sprzedaży – odbiorą szkolenie z technik sprzedaży jako motywujące wsparcie w ich codziennej pracy – nauczą się ekspozycji towaru w sklepie ogólnospożywczym.

I. Kontakt z klientem
Budowanie doskonałego wizerunku sprzedawców (ekspedientów) w sklepie • Budowanie profesjonalnego wizerunku sprzedawcy w sklepie
• Mowa ciała pomagająca w kontaktach handlowych z klientami
• Zajęcie najlepszego miejsca do rozmów z klientami
• Techniki sprzedaży podczas nawiązywania kontaktów wzrokowych z klientami
Powitanie klienta przez sprzedawców (ekspedientów) w sklepie
• Powitanie klienta w sklepie przez sprzedawców
• Zachowanie sprzedawców w pierwszych minutach obecności klienta w sklepie
• Techniki sprzedaży podczas nawiązania pierwszej rozmowy z klientami w sklepie
Tworzenie atmosfery sprzyjającej zakupom w sklepie
• Tworzenie pozytywnej atmosfery do rozmowy sprzedawców z klientami w sklepie • Techniki sprzedaży budujące wiarygodność sprzedawców w sklepie
• Techniki sprzedaży pozwalając na zdobycie i utrzymanie sympatii klientów
II. Prezentowanie towarów w sklepie
Ustalenie potrzeb klientów w sklepie
• Techniki sprzedaży podczas zadawania pytań klientom przez sprzedawców • Przygotowanie gotowych zestawów skutecznych pytań handlowych
• Techniki sprzedaży podczas aktywnego słuchania wypowiedzi klientów
• Techniki ułatwiające zrozumienie i odkrywanie potrzeb klientów
• Rodzaje potrzeb emocjonalnych i racjonalnych klientów
• Zachowania różnych typów klientów detalicznych
• Poznawanie zasad postępowania z różnymi typami klientów
Skuteczne prezentowanie towarów w sklepie
• Skuteczne słowa w prezentowaniu towarów w sklepach przez ekspedientów • Układ rozmowy ułatwiający przekonanie klientów
• Dopasowanie argumentów sprzedażowych do potrzeb klientów
• Techniki sprzedaży ułatwiające prezentowanie towarów handlowych
• Techniki sprzedaży ułatwiające prezentowanie towarów dodatkowych
• Techniki sprzedaży ułatwiające prezentowanie towarów zastępczych
III. Odpieranie obiekcji klientów w sklepie
Odpowiadanie na pytania i odpieranie obiekcji klientów
• Techniki odpowiadania na pytania klientów
• Techniki prowadzenia rozmów w przypadku obiekcji klientów • Techniki sprzedaży wykorzystywane do odpierania obiekcji
• Przygotowanie zestawu odpowiedzi na typowe obiekcje
Obsługa trudnych klientów w sklepie
• Techniki postępowania ekspedientów podczas przyjmowania reklamacji • Techniki postępowania ekspedientów w sytuacji, gdy klient nie ma racji • Techniki postępowania ekspedientów z przemądrzałymi klientami
• Techniki postępowania ekspedientów z nieuprzejmymi klientami
• Techniki postępowania ekspedientów z agresywnymi klientami
IV. Zakończenie sprzedaży w sklepie
Rozmowy o cenach i obrona cen
• Techniki prawidłowego przedstawiania ceny przez sprzedawców w sklepie
• Techniki sprzedaży podczas prowadzenia rozmów o cenach z klientami sklepu
• Techniki obrony przed wymówkami cenowymi klientów
• Techniki sprzedaży zmniejszające wrażliwość klientów na ceny w sklepie
• Opracowanie zestawu argumentów zmniejszających wrażliwość klientów na cenę • Techniki skutecznego targowania się sprzedawców z klientami sklepu
Przyspieszanie decyzji klienta o zakupie w sklepie
• Odczytywanie sygnałów gotowości klienta do zakupu
• Właściwe zachowanie sprzedawcy w końcowej fazie sprzedaży • Techniki sprzedaży przyspieszające decyzje klienta o zakupie
• Techniki sprzedaży po dokonaniu zakupu przez klienta
• Techniki sprzedaży w sytuacji niepowodzenia sprzedaży

V. Zasady ekspozycji towarów w sklepie (sztuka merchandisingu)
Zasady nowoczesnego merchandisingu w sklepie
• Podstawy merchandisingu zwiększające sprzedaż w sklepie
• Techniki efektywnego wykorzystania powierzchni w sklepie
• Techniki efektywnego wykorzystania powierzchni półek sklepowych • Techniki skutecznej ekspozycji towarów na półkach sklepowych
• Techniki optymalizacji wielkość ekspozycji towarów na półkach

Efekty uczenia się/kształcenia:

znajomość zasad merchandaisingu w sklepie ogólnospożywczym.

Szkolenia branża mięsna, Szkolenia branża mięsna, Szkolenia branża mięsna,