Temat szkolenia:-Teoria
Profesjonalny sprzedawca. Zasady ekspozycji produktów na półce sklepowej – merchandising ze szczególnym uwzględnieniem działu mięso-wędliniarskim.
Poruszane tematy/zagadnienia i ilość godzin:
Lp. | Temat / zagadnienie | Czas [min] |
1. | Profesjonalny sprzedawca. | |
1.1 | Sprzedawca dawniej, a dziś. | |
1.2 | Doradca klienta. | |
1.3 | Profesjonalny sprzedawca:
*Dobry handlowiec, *Posiada doświadczenie, *Jest psychologiem, *Analityk. |
|
1.4 | Techniki budowania wizerunku profesjonalnego sprzedawcy. | |
1.5 | Opis upodobań, zachowań, motywacji konsumenta. | |
1.6 | Wywieranie wpływu na proces decyzyjny konsumentów. | |
1.7 | Typy klientów. | |
1.8 | Trudny klient- metody obsługi. | |
1,5h | ||
2. | Zasady ekspozycji towarów w sklepie ogólno-spożywczym – merchandising. | |
2.1 | Dział mięsny: wizerunek sprzedawcy, | |
2.2 | Standardy pracy: Zamówienia, przyjęcie towaru, ekspozycja, sprzedaż, zabezpieczenie towaru. | |
2.3 | Lada mięsna: podział, dobór asortymentu- jego rotacja, doradztwo, oczekiwania a decyzje zakupowe. | |
2.4 | Zwiększanie sprzedaży, promocja, minimalizacja strat. | |
2.5 | Najczęściej popełniane błędy. | |
2.6 | Techniki krojenia wędlin. | |
2.7 | Najczęściej popełniane błędy. | |
2.8 | Techniki krojenia wędlin. | |
1,5h | ||
3.0 | Zasady ekspozycji produktów na półce sklepowej- merchandising. | |
3.1 | Co to jest merchandising ? | |
3.2 | Siedem zasad merchandisingu. | |
3.3 | Wpływ merchandisingu na decyzje zakupowe. | |
3.4 | Strefy sklepu, dobór asortymentu, reguła „Paretto”, zasada blokowej ekspozycji towaru, strefy sprzedażowe, wystawki okazjonalne. | |
0,5h |
Przewidziano trzy przerwy po 10 minut każda.
Temat szkolenia:-Praktyka
Profesjonalny sprzedawca. Zasady ekspozycji produktów na półce sklepowej – merchandising ze szczególnym uwzględnieniem działu mięso-wędliniarskim.
Poruszane tematy/zagadnienia i ilość godzin:
Lp. | Temat / zagadnienie | Czas [min] |
1. | Strefy sklepowe. | |
1.1 | Pokazanie i omówienie stref sklepowych:
Wejścia, po prawej stronie, handlowej, końcówki regałowe, przykasowa. |
|
1.2 | Doradca klienta. | |
1.3 | Omówienie asortymentu półkowego. | |
1.4 | Strefy regałowe. | |
1.5 | Praktyka: Ułożenie wybranych regałów. | |
1,5h | ||
2. | Lada mięsna | |
2.1 | Praktyka: Przygotowanie lady do sprzedaży. | |
2.2 | Omówienie lady wędlin. | |
2.3 | Wady –zalety ułożenia lady. | |
2.4 | Ułożenie sprzedażowe lady mięsno-wędliniarskiej. | |
1,5h | ||
3. | Podsumowanie, zakończenie szkolenia | |
0,5h |
Przewidziano trzy przerwy po 10 minut każda.
Efekty kształcenia:
Wiedza
Co szkolony powinien wiedzieć po szkoleniu?
1.Powinien znać podstawowe pojęcia handlowe tj: Merchandising, profesjonalny sprzedawca, doradca klienta, minimalizowanie strat.
- Jakie są najbardziej pożądane cechy profesjonalnego sprzedawcy.
- Powinien odnaleźć się w trudnych sytuacjach handlowych .
4.Jak przekłada się prawidłowa ekspozycja na obroty i marże uzyskane.
Umiejętności
Co szkolony powinien umieć po szkoleniu?
- W profesjonalny sposób reprezentować sklep w którym pracuje.
2.Rozpoznać potrzeby klienta i korzyści po jakie przyszedł do sklepu.
3.Prowadzić analizę rotacji i celnie oraz skutecznie wycofywać nierotujące pozycje asortymentowe .
4.Zaplanować i ocenić rozmieszczenie kategorii produktów w sklepie.
5.Ocenić miejsce i poziom ekspozycji towarówze szczególnym uwzględnieniem lady mięsnej.
6.Posiadać umiejętność tworzenia bloków towarowych.
Zachowania
Jakie zachowania powinien szkolony przejawiać po szkoleniu?
- . Szacunek dla klienta i zrozumienie jego potrzeb.
- Kreatywne i entuzjastyczne prowadzenie procesu sprzedaży.
- Zaangażowanie w proces wywierania wpływu na decyzje zakupowe konsumentów.
- Dążenie do zwiększenia koszyka zakupowego.
- Aktywnie wpływać na jakość wizerunku sklepu.
6.Dbać o komplementarność towarów.
7.Obserwować zachowania klientów w kontekście prawidłowości merchandising’u, i zawsze wyciągać
wnioski .
8.Nawyk uzupełniania towarów i dbałość o jakość ekspozycji.
- Być skutecznym – działać szybko i sprawnie.
Metody i narzędzia szkoleniowe:
Szkoleń prowadzane będzie z wykorzystaniem dwóch metod szkoleniowych:
– wykład, pokaz
– ćwiczenia
Zwracam szczególną uwagę aby w ciągu całego szkolenia omawiane zagadnienia były w oparciu o kategorie produktów czy finalnych klientów, z którymi szkoleni handlowcy mają do czynienia „na codzień”. Przyjęcie tej metody pracy pozwala na szybkie wdrożenie nabytej wiedzy i umiejętności w praktyce zawodowej.
Dbam również aby podczas szkolenia maksymalnie motywować jego uczestników do codziennego samodoskonalenia i osiągania zawodowych celów tak krótko jak i długo terminowych.
Grupa docelowa:
- Właściciele i kierownictwo sklepów.
- Sprzedawcy ww. sklepów